2 Haziran 2014 Pazartesi

"Akıllı" telefon aklımızı başımızdan alıyor

ntvmsnbc.com'da bir haber var. Akıllı telefonların bağımlılık yaptığından bahsediyor. Okumak için tıklayınız: http://www.ntvmsnbc.com/id/25518967

Bu durum, yani akıllı telefon olarak adlandırılan telefonları kullanmadaki ölçüsüzlük hakikaten beni de şaşırtan ve üzen bir durum. Özellikle internet bağlantısı ile sürekli sosyal ağ sitelerine girmek ve burada vakit harcamak, aslında zamanımızı daha güzel şeylere harcamamızı olumsuz etkiliyor ve bizi bağımlı yapıyor. Yanlış anlaşılmasın lütfen, zira sosyal ağların gereksiz olduğunu savunan birisi değilim. Benim de örneğin facebook hesabım var. Ama burada uzun süre zaman harcamamaya özen gösteriyorum. İşim oldukça girip çıkıyorum, özellikle öğrencilerimle bazı bilgiler paylaşmak için.

Ancak gözlemlediğim kadarıyla, örneğin deniz kenarında bir kafede oturmuş özellikle genç çiftler, ellerinde birer dokunmatik telefon, düşmüşler içine. Ne denizin ve manzaranın, ne de birlikte olmanın güzelliğinin farkında değiller sanki. Geçende otobüsle giderken ön koltukta çaprazımda oturan bir genç, telefonundan müzik dinliyordu. Bir taraftan da sürekli telefonda idi parmağı. Dikkatimi çekti. Belki doğru değildi ama ne yaptığını gözlemledim. Facebooka girdi, gezindi gezindi, gezindi. Sonra çıktı, Whatsup gibi bir programa girdi, yazıştı. Sonra tekrar Face, sonra öbürü. Telefonda tüm menüleri kapattı, sonra menüleri açtı, sağa sola gitti, yine kapattı, yne açtı. Amaçsız bir şekilde dolandı durdu. Eyvah dedim, eyvah!... Nedir bu şimdi?! Sanki telefonun performansı test ediyor.

Ben mi ne yaptım?! Yolun yarısında uyudum, yarısında da Filyos çayı boyunca uzanan vadinin eşsiz manzarasını seyrettim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder