9 Mart 2011 Çarşamba

B2 Evi: Basit, Özgün, Uyumlu, Ödüllü



Pekçok kişi Binbir Gece dizisini farklı şekilde hatırlayabilir. Ben dizinin Şehrazat'ının aldığı Ağa Han ödülünü hatırlıyorum. Gerçekten Ağa Han adına verilen bir mimarlık ödülü var. Ve bu ödülü alanlardan birisi Han Tümertekin. Ödül konusu ise B2 Evi.

Han Tümertekin B2 Evi

B2 Evi'nin hikayesini kolaylıkla öğrenebilirsiniz internetten. Benim burada anlatmak istediğim bu evin sadeliği, özgün mimarisi, çevresiyle olan uyumu. Bugün bir konut tasarlayabilirsiniz. Odalar, salonlar, balkonlar, bacalar, ocaklar, merdivenler, heykeller, havuzlar, aklınıza ne gelirse koyabilirsiniz. Kocaman bir yapı çıkarabilirsiniz ortaya. Süslü püslü. Paranız vardır. Yaparsınız. Ama B2 Evi gibi bir yapı da çıkabilir ortaya isterseniz. Sade, insanı şaşırtacak derecede sade. Kutu gibi. Bir katı kocaman bir odadan ibaret. İki kocaman kanatla önünde uzayıp giden araziye (ve bildiğim kadarıyla denize) açılan. Çevresiyle uyumlu. Beton ve taştan ibaret. Dışarıdan bakıldığında havadan konduruluvermiş gibi. Üstelik bahçesi de evin içi gibi sade. İşte bu! Bakıyorum da etrafa, insanlar büyükşehrin hengamesinden, keşmekeşinden kurtulmak için kırsala, deniz kenarına kaçıyorlar. Ve sonra orayı geldikleri yere çeviriyorlar. Sahillerde, yaylalarda sitelere yerleşiyorlar. Yine kalabalık, yine gürültü, yine trafik. Doğa dersen doğal olarak katlediliyor. Bodrum böyle olmadı mı örneğin?! Geçenlerde Silivri dolaylarında gördüm. Denizin içine giderek gibi, neredeyse, koca koca apartmanlar. Adı da bilmem ne sahil sitesi, bilmem ne yazlıkları... Yahu bizim kendimize saygımız kalmamış ki zevksizce o çirkin binalarda oturuyoruz doğayı da katlederek.

Uzun lafın kısası B2 Evi insana dinginlik, durgunluk veren bir yapı. Sahiplerinin doğa ile bütünleşmelerini sağlayan, mimarına haklı bir gururu ve ödülü kazandıran...

Binbir Gece dizisi olmasa tüm bunları nereden öğrenecektim, değil mi?!

Sağlıcakla kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder